Laddar...

Garantivillkor för våra märken

Garantivillkor Redtronic

Redtronic har 5-års garanti på de flesta produkter för både privat och företag (några utvalda har 2 år och 1 år). Detta garanterar att du har en funktionell produkt i minst 5 år från inköpsdatumet. Det finns saker som inte täcks av garantin och i de fall vi anser att detta är en bidragande eller direkt orsak till felet kan garantin avvisas.

Garantin täcker i alla fall inte:

  • Stöt- och slagskador.
  • Tvättas med kemikalier eller lösningsmedel
  • Produkt som är försökt reparera av kunden
  • Produkter med kapade kablar
  • Produkten lackeras av kunden

Garantivillkor Rigid

Rigid har 5 års garanti för både privat och företag. Detta garanterar att du har en funktionell produkt i minst 5 år från inköpsdatumet. Visuella fel som inte påverkar produktens primära funktion täcks av två års garanti. Det finns saker som inte täcks av 2-5 års garanti och i de fall vi anser att detta är en bidragande eller direkt orsak till felet kan garantin avvisas.

Garantin täcker i alla fall inte:

  • Stöt- och slagskador.
  • Tvättas med kemikalier eller lösningsmedel. Speciellt syra / bas och aceton
  • Produktventilen är lackerad eller tätad
  • Produkt som är försökt reparera av kunden
  • Lyktkabel med klippt deutsch-koppling

Garantivillkor Lazer

Lazer har 5 års garanti för både privat och företag. Detta garanterar att du har en funktionell produkt i minst 5 år från inköpsdatumet. Det finns saker som inte täcks av 5 års garanti och i de fall vi anser att detta är en bidragande eller direkt orsak till felet kan garantin avvisas. NB: Utility serien köpt innan 1. Juli 2019 har 2 års garanti. Produkt köpt efter 1. Juli 2019 har 5 års garanti.

Garantin täcker i alla fall inte:

  • Kosmetiska skador som korrosion och missfärgning täcks inte av garantin. Tvättad med kemikalier eller lösningsmedel. Speciellt syra / bas och aceton. Se Lazer-underhållstips nedan
  • Stöt- och slagskador.
  • Dagg där vattendropparna är mindre än 0,5mm²
  • Produkt som är försökt reparera av kunden
  • Produkter med kapade kablar

 


Garantivillkor Lumen

Lumen har 1 års, 2 års eller 5 års garanti med undantag av halogenlampor, batterier, tillbehör och liknande. Garantiperioden varierar mellan produkttyper och du kan alltid se garantiperioden på produktsidan för alla Lumen-artiklar. Detta garanterar att du har en funktionell produkt under garantiperioden. Det finns saker som inte täcks av garantin och i de fall vi anser att detta är en bidragande eller direkt orsak till felet kan garantin avslås.

Garantin täcker inte i alla fall:

  • Tvättades med kemikalier eller lösningsmedel. Speciellt syra / bas och aceton
  • Chock och stötskador
  • Dagg där vattendropparna är mindre än 0,5 mm²
  • Produkt som har försökt repareras av kunden
  • Produkt som är modifierad och är en bidragande eller direkt orsak till felet
  • Produkter med kapade kablar
  • För produkter med 5 års garanti: Visuella defekter som inte påverkar produktens primära funktion omfattas av 2 års garanti

 


Garantivillkor Strands

Strands har 3 års funktionsgaranti som i princip bara säger att lyktan ska fungera i 3 år. Om det är ljus i lampan anses det fungera. Såvida inte orsaken direkt och utan tvekan kan kopplas till tillverkningsfel.

I alla fall täcker inte garantin:

  •  Fukt eller skador på lampan som kommer från biltvätt, eller som kan misstänkas komma från biltvätt.
  • Skador som kan misstänkas från tvätt med kemikalier.
  • Garanti frånsägs om lampan eller kablarna har modifierats i någon form.
  • Fukt om det inte kan kopplas till tillverkningsfel
  • Korrosion om det inte kan kopplas till tillverkningsfel
  • Visuella fel omfattas inte om de inte kan kopplas till tillverkningsfel

 

LumenDaylight.se – Recensioner